Transpersoner iFokus

Transpersoner

Etikettpresentationer
Läst 786 ggr
KMJPAH
2015-10-14 09:37
1

Admin presentation

Hej!

Här tänker jag att du som är ny medlem kan presentera dig själv (om du vill), så nu börjar jag med en kort presentation om mig själv som är admin här :)

Jag heter Hannes och är FtM(FemaleToMale), jag är 18 år och bor i Borås tillsammans med min sambo Andrea. Jag kom ut som transperson för lite över två år sedan till alla förutom min pappa, vilket jag ännu inte avklarat. Jag är pre everything, alltså har jag inte börjat på hormoner eller liknande än. På dagarna går jag i gymnasiet på ett estetiskt program inom media, annars så älskar jag att umgås med min parter samt ta hand om våra djur. Hemma hos oss bor det för tillfället två dvärghamstrar och två möss!

Yehet121
2015-10-17 22:07
2

Hej, jag är FtM, jag är 18 år och går sista året på gymnasiet, samhällsvetenskapslinjen. Jag har inte valt mitt namn ännu, men mitt födelsenamn är Sandra. Jag kom ut för min närmsta familj och mina närmsta vänner för ungefär ett halvår sedan, och jag ska snart börja min utredning. 

På fritiden så hänger jag med kompisar, sitter med datorn, lyssnar på musik, vandrar, umgås med familjen och hunden och jag försöker lära mig åka longboard.

revolution
2015-10-26 13:31
1

Jag heter Billy, är 15 år, ickebinär och queer, mitt pronomen är den. Jag är vegan, kristen och kommunist, bor i Stockholm och pratar lite för mycket. Spelar teater och gillar matte och att laga mat.

Everyone loves a rebel

KMJPAH
2015-10-26 21:17
1

#1 #2 Välkomna!

regskylt
2015-10-27 07:03
3

Lowe heter jag, mitt pronomen är Han. Jag är 27 år, ftm, gått på testosteron sedan 15 augusti. Har ett barn på 7 år, pojkvän som pendlar mellan Norrköping (där vi har vårt hem) och Sthlm där han pluggar. Jobbar inom förskola och varit öppen trans sedan april 2013. Älskar att virka och lägga pärlplattetavlor. Är troende konservativ jude och de första som accepterade mig utan att jag ens berättat att jag är trans är min församling.

anteandrea
2015-11-02 15:37
2

Andrea aka Ante heter jag, är tillsammans med Hannes (KMJPAH) sedan ett år tillbaka. I somras kom jag ut som pansexuell och för några veckor sedan som icke-binär. Mitt pronomen är hen. 

Har tre stora systrar varav en har ett barn på 1 år. Hemma hos mina föräldrar har vi 2 hästar och 2 foderhästar, i min och Hannes lägenhet bor det 2 möss och 1 dvärghamster. 

Favorit sakerna att göra är fotografera, umgås med Hannes, pyssla om våra djur, laga mat, baka, rida, sticka, resa, hänga på ungdomsgårdar. Det är väll typ jag i ett nötskal.

Så här är jag en icke-binär transperson som är pansexuell och queer.

KMJPAH
2015-11-03 08:15
2

#4 Välkommen Lowe! Kul att du hittat hit! 

#5 Välkommen Andrea/Ante :D

Aiden
2015-11-22 13:48
1

jag heter aiden, jag är en sextonårig transman och jag lever mitt liv till det fulla - i mitt rum - med mat. jag är trött och hungrig hela tiden. jag tycker om att titta på film, skapa film, fotografera, läsa creepypastas, sjunga, spela piano och surfa - på internet cus i'm lazy. jag är pratglad och pinsam. jag går på estetik och media om dagarna, det är mycket trevligt. jag älskar trocadero.

tänkte vara lite trevlig, så hallå människor.

KMJPAH
2015-11-22 18:16
1

#7 Välkommen Aiden! Kul att du har hittat hit, vart i landet bor du?:)

Aiden
2015-12-05 15:16
1

Tackar, och sorry, har inte varit aktiv här. Bor i Sandviken. :3

MyntareCarlsson
2016-01-01 17:09
2

Hej , jag heter Ola.

Transsexuell man MTF från Småland. 27 År (ännsålänge) 

Jag lever inte öppet med vem jag är men mina närmsta vet. Kämpar varje dag med frågan om huruvida jag skall leva ut eller hålla det hemligt. (tänker på barnen)

i övrigt är jag en arbetsmyra och entreprenör som gillar att köra motorcykel och spela spel.

Jag hoppas finna mycket gemenskap här på sidan <3

www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

teet
2017-03-25 18:51
1

Hej allihop!

Alldeles ny här på iFokus.  Jag är 39 år och identifierar mig som  non-gender. Föddes med kvinnliga könsorgan. Började tidigt ifrågasätta varför detta innebar att jag borde bete mig och klä mig på ett visst sätt. I 4-5-årsåldern minns jag att jag önskade att jag hade varit kille i stället. Jag hade en känsla av att livet skulle ha varit enklare då, framför allt för att omgivningens förväntningar då hade passat min personlighet bättre.  Jag har alltid haft svårt att acceptera mina inre könsorgan och periodvis också brösten. Hade jag fått välja hade jag haft manliga könsorgan (eller kanske båda sorter). Därmed inte sagt att jag är/vill vara man heller. Så, non-gender är det begrepp som beskriver mig bäst.

För mig har det alltid varit så självklart att min identitet inte är kopplad till vad jag har mellan benen. Det har till viss del gjort att jag kunnat ignorera att omgivningen sorterar in mig i facket "kvinna". På senare tid har det dock alltmer känts som ett problem att andra inte förstår att jag inte är en kvinna (och visst har det skavt periodvis tidigare också, särskilt när jag träffat nya människor). Och hur ska de kunna det när jag inte talar om det? Jag har alltså mer och mer börjat tänka på att komma ut som non-gender/transperson. Min bästa vän vet precis hur det ligger till och de som känt mig länge brukar inte "göra någon affär" av mitt juridiska/biologiska kön.

Alltså, jag är här för att känna efter hur det är att vara öppen med min identitet. Jag hoppas få kontakt med andra transpersoner och kanske komma fram till om jag ska ta steget att komma ut.

Ni kan kalla mig teet eller Titan. :)