Transpersoner iFokus

Transpersoner

Etikettfrågor-tankar-funderingar
Läst 260 ggr
Yehet121
2017-07-16 03:08
2

Skriva av mig

Jag måste bara få skriva av mig lite. 

Nu idag så hade min mamma och hennes man fest/poolparty och folk drack alkohol. Runt kl 12:40 så kommer en berusad kvinna som var på festen som jag dessutom aldrig har träffat förut och kanske pratat med högst 2 gånger under dagen. Hon sätter sig hos mig och startar en konversation. Plötsligt så kommer hon in på grejen med att jag är trans. Hon frågar saker som: "Din mamma sa att du ska bli en kille, hur gör du då tar du hormoner och opererar dig?", "Så du ska dejta tjejer sen då?" och lite andra grejer. När jag svarar att jag kanske dejtar både tjejer och killar så säger hon: "Men det funkar ju inte, om du ska bli en kille och operera dig så kommer ju alla du är med att fråga om operationen och vad du är och sånt, dom kommer ju vara jätteförvirrade." Vid den här punkten så förstår jag att det är ingen ide att försöka förklara eller argumentera med henne för hon kommer bara upprepa det hon redan har sagt. Sen fortsätter hon att säga: "Du är ju bara 20 år, du måste ju ta och tänka lite innan du gör något med din kropp som du kommer ångra, för det är dte många som gör. Du måste tänka efter." 

Det här samtalet höll på i typ 20 min, och hon upprepade "Du måste fundera/tänka efter." säkert 10-15 gånger. Efter att hon hade gått iväg så höll jag på att bryta ihop så jag sprang upp och gömde mig på mitt rum. 

Sånt här är så jobbigt för hon förstod inte själv hur hon lät och jag orkade inte ta tag i det, jag vill inte sitta och förklara något so dom inte kommer komma ihåg dagen efter. Nej usch, nu känner jag att jag bara vill ligga under täcket och gömma mig imorgon…

Herveaux
2017-07-17 15:59
2

Skickar med en tröstekram här som inte kom med i svaret inne på HBT! 🤗

// Harley

[NeferNefer]
2017-07-19 06:37
2

Stor tröstkram från mig 🤗❤️Önskar jag hade varit där, för jag hade definitivt puttat henne i poolen. Efter det hade hon fått snacka med mig i stället. 😡